HAIR

2012-01-26 | 21:29:34

Jag har inte det perfekta håret och mina toppar är kluvna 5 cm uppåt eftersom jag inte klippt mig på 8 mån...., men för övrigt har jag bra kvalité på risbusken. Förutom mina järntabletter jag fått utskrivna tänkte jag tipsa om lite grejer som gör håret mjukare och med mer glans :)


♥ ha alltid schampo (balsam) som matchar din hårtyp och inte nåt " 2 in 1 "
♥ köp hårinpackning på frisörsalong ( värt pengarna! ) - använd minst 2 ggr i veckan. jag använder Goldwell dual senses Color för typ 15 € på Klipp Upp :) skitbra!
♥ flera av mina vänner använder inte balsamflaskorna som följer med hårfärgsförpackningar så jag brukar sno dom, och håret blir som rapunsels ;)
♥ tvätta håret i kallt vatten, gör det glansigare istället för hett vatten som sliter ut det ännu mer
♥ när du tycker att du sköljt klart håret - skölj lite till. schampo & balsam som blir kvar gör alltid håret fettigare snabbare
♥ när du ska torka håret, gnugga inte med handuk utan vira in det och krama försiktigt bort fukten, låt det sedan lufttorka.
♥ undvik hårfön/plattång/locktång osv - använder du det ändå - ha inte på högsta värmen som går att ha.
♥ tvätta inte håret varje dag för det gör det fettigare ( men det vet väl alla? ;) jag brukar sätta upp håret och göra nån rolig uppsättning 3je dagen så syns det inte :)

Tack och hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0