2011 - ÅRSRESSUMÉ

2012-01-10 | 16:46:24

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG. Att 2011 har haft sina dalar och berg är inte en tvekan om, mitt år har färgats i många olika färger. har över 5000 bilder från hela året så hade ganska svårt att plocka ihop bara några stycken. Här kommer en liten åresressumé om några saker jag gjort iallafall! :)




1. Hängde på åbben väldigt mycket hela sommaren med fina vänner
2. Njöt av solen på Nemis balkong, på bilden är det en av få gånger jag lagade mat, under sommaren fick jag en ful ovana att alltid gå ut och äta, mkt enklare haha.

3. har inte haft alla hemma det här året och värma pommes i plast var min sämsta idé nånsin.
4. Åkte mycket båt och njöt av havet

5. spenderade de sista veckorna med min fina klass i Maj, spelade volley, minigolf osv
6. rundturer runt hela åland på platser man annars glömmer bort att uppskatta :)

7. njöt av sommaren med min fina simon lite extra eftersom han skulle flytta
8. glömmer aldrig den här timmen.
9. Gick in på mitt andra år med fotproblem och tappade matlust och 8 kg pga starka mediciner. har alltid varit "helt rak" och benen började sticka fram. kunde gå flera dagar utan att jag åt ordentligt men konstigt nog så har jag hållt vikten fast jag opererat mig :) 

10. Fisketurer till vårdö med allt från spön genom rutorna till att simma på en uppblåsbar gummisköldpadda efter ett jävla drag i 0 gradigt vatten. haha lägger upp film på det nåndag!
11. I börjar på året hämtade vi Sasha från årstaberg i sverige, kommer nog aldrig glömma första gången jag såg henne för mindre hund hade jag aldrig sett. haha

12. 2011 prövade jag på massa nytt, om det höll eller inte var en annan sak, skateboard, rollerblades och gym var 3 grejer haha.
13. finns inte så mkt och säga men spelade minigolf många gånger den sommaren.
14. Åkte till esbo med morfar för att kika in en skola jag skulle söka till.



15. midsommar i lumparland med härligt folk och fin utsikt.
16. Blev medbjuden på grillning med jobbet, första gången jag gjorde nånting med dem utanför jobbet, vin och redbull såklart och jag har skitskoj :)


17. Åkte till Föglö till nickes stuga, hängde på nabben och hade det fint!

18. spenderade flera fina stunder med min syster som börjar bli riktigt stor. sjukt hur snabbt det går!



19. blev medbjuden av simon till kräftskiva i hammarland, härlig kväll där jag igen blev lite för full. haha
20. kubb med jobbet hos Ståhl i lumparland

21. i augusti flyttade jag från klinten in hos jenna på strandgatan, just nu bor jag nästan själv eftersom jenna är hos nicke hela tiden. haha :)
22. I september opererade jag mig äntligen efter ca 2 års problem, en jobbig men samtidigt skön sjukhusvistelse och idag har jag inga problem! kunde inte vara mer tacksam.
23. var med i tidningen också en sväng, vet inte varför men en skoj grej :)


24. Efter operationen ville jag resa nånstans och fira att jag kunde göra saker så följde med nemi & silva till Riga, hade helt sjukt kul och fick minnen för livet! Hann även med en trip till Gävle och Paris innan året tog slut.
25. 2011 började jag beställa kläder som en tok, fick köpa en till klädställning och nu måste jag börja söka hyllor till alla mina skor.. :')


26. Simon flyttade till Kiev och jag saknar min fina vän varje dag. haha ser ut som det är han som säger pratbubblan märkte jag nu. aja :)
27. 2011 blev jag stolt över att vara mig, har jobbat mycket men hittat det bästa jobbet som lyfter upp mig och inte trycker ner mig som många andra jobb jag haft.
jag blev fri som en fågel och 2012 har jag inga gränser.
mitt liv är mitt bara jag vill det! och ditt liv är ditt, bara DU vill det!
Ingenting är omöjligt bara du bestämmer dig för det.

/ Celie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0