GÅRDAGEN

2011-11-01 | 09:36:42

var helt slut igår kväll när jag kom hem så somnade direkt.
sov länge, hade 2 lektioner, hämtade mitt körkort hos polisen som kommit tillbaka efter 2a skedet, åkte med simon & handlade trämatrial till postlådan, & till sparis och handla middag -> bilen bredvid oss på parkeringen hade glömt chips utanför bilen och glupsk som simon är så bara MÅSTE han ha den. hahaha!
åkte till nemi och lagade kycklingsoppa med kokos och lime :D ( recept längre ner ) Färskt ingefärste på det så var det en riktig förkylningsdödare. dock är jag fortfarande dunderförkyld idag? hann med läxor och ett avsnitt av förhäxad innan jag slocknade som en gris.






 Kycklingsoppa med kokos & lime

Fräs:
strimlad kyckling
svamp
en finhackad röd chili
riven ingefära

Koka upp:
Squashtärningar
kycklingfond
riven ingefära
salt

När det kokat ca 10 min slänger du i 1 burk kokosmjölk + färskpressad lime + fräset.
Koka upp och smaka av med mer fond, salt, peppar ( jag hade i lite grädde också )
Voila, klart!
kanske inte ser så mumsigt ut men iphonen tar inte proffsbilder direkt.. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0