Dag 17 – Min favoritplats

2011-01-02 | 01:01:09

Min favoritplats måste vara hos mormor & morfar. Det är där min enda trygga punkt varit när jag vuxit upp och jag har alltid älskat huset, gården och att kunna sitta nere vid stranden på berget och slappna av. Det är där jag har åkt rattkälke i rasande fast nerför backen vid lillstugan, suttit och sjungit på trappan för att jag trodde jag skulle locka till mig djur men de enda som kom var katten Maja Gräddnos :)

Jag har gömt mig i mormor & morfars stora garderob med stora spegeldörrar man kunde dra åt olika håll när jag inte ville bli hittad. Alla julafton's mornar som jag vaknat och sprungit för att kolla om det verkligen var julafton. Jag har åkt på en madrass och dragit upp ena kanten så det blev en kälke, nerför den långa trappan när jag var bara ca 6 år. Jag delade hundkorg med deras fina golden retriver Titzi och var med på hennes begravning bakom boden.
Jag har flyttat så mycket att jag slutat känna stället där jag bor som ett hem. Men hos mormor & morfar så känner jag mig hemma, det är där jag kan vara när jag säger att jag har kommit hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0