Dag 14 – Det här får mig att må bättre

2010-12-27 | 18:03:57

Det är få saker som får mig att må bättre än ett leende. Från en främmande människa på gatan, någon i mataffären eller någon man tycker om. Det är så enkelt och lätt så även fast man har en dålig dag kan man klämma fram ett leende mot någon annan som kanske också har en dålig dag och göra den bättre.

En kram från min pojkvän, vakna upp bredvid honom och ett par minuter av skratt med honom räcker för att göra min dag. Efter 3 år har jag fortfarande den där pirr-känslan och han kan få mig att glömma omvärlden för en stund.

GOD MAT! Mycket utropstecken, jag är ett matvrak vanligtvis och det är en sorg att jag tappat aptiten pga av all stark medicin jag äter. Men som jag har skrivit tidigare så kan jag äta många stora portioner varje dag och älskar indiskt, kinesiskt och att pröva på nytt.

Min syster är mitt ljus, fast jag inte träffar henne ofta så kommer hon alltid att vara nr 1 för mig och ingenting kommer att komma före henne. Jag hoppas att hon kommer att veta detta och förstå att jag ställer upp no matter what när hon blir äldre.

Mig själv, en stund av uppmärksamhet åt mig själv för mig att må bättre. Att ge beröm till sig själv varje dag för något litet man ser i spegeln eller att göra något bra för någon annan människa gör mig till en bättre människa.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0