Dag 06 – Min tro

2010-12-17 | 17:36:44

Jag antar att detta syftar på om man tror på nån slags gud. Men eftersom min mamma skrev ur sig ur kyrkan när hon var gravid med mig så har jag aldrig haft nån koppling till kristendomen förutom i skolan och om någon i släkten har gift sig. Min åsikt är att varför sätta all sin tro på någon som man inte vet att existerar? Det finns så många som ägnar 1000-tals timmar åt att be och önska sig ett bättre liv av någon som kyrkan eller ens tro säger åt en att finns.
Jag tror hellre på att se till att man tror på sig själv, att låta sig själv skapa ett bättre liv åt en, än att gå runt och hoppas på att någon annan ska göra det åt en. Jag har dock alltid varit intresserad av buddismen & hinduismen och båda kulturerna är spännande, jag älskar all musik, maten, kärleken och hur människorna ser på varandra men är inte något jag skulle kunna tänka mig att sätta mig in mer i och bli en del av.. Men jag har aldrig haft emot någon pga av dens kultur och alla får tro på vem man vill :)
Men för mig så tror jag starkt på att det är bara du själv och ingen annan som kan förändra och göra något åt ditt liv :)




Från när mamma och Pär gifte sig i Augusti, i äppelträdgården utomhus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0